LKE Telekom OÜ üldtingimused
1. Üldsätted
1.1. Käesolevad LKE Telekom OÜ (edaspidi "LKE") üldtingimused (edaspidi "Üldtingimused")
reguleerivad LKE poolt elektroonilise side teenuste ja/või muude teenuste osutamist ning kliendi
(edaspidi "Klient") ja LKE vahelisi õigusi ja kohustusi.
1.2. Üldtingimused on Lepingu lahutamatu osa. Teenuse kasutamisega nõustub Klient
Üldtingimustega.
1.3. Eritingimuste vastuolu korral Üldtingimustega lähtutakse eritingimustest.
2. Mõisted
• Leping – LKE ja Kliendi vaheline teenuse osutamise leping.
• Teenused – LKE poolt pakutavad side- ja/või muud teenused.
• Kliendiandmed – andmed, mida Klient esitab LKE-le Teenuse kasutamiseks.
• Kliendiseade – Kliendi kasutuses olev seade Teenuse kasutamiseks.
3. Lepingu sõlmimine ja jõustumine
3.1. LKE Telekomi (edaspidi "LKE") kliendiks saamiseks tuleb tutvuda LKE privaatsusteatega ja
nõustuda kehtivate Üldtingimustega. Seejärel on võimalik sõlmida LKE teenuste kasutamiseks
Teenuse- või muu leping (edaspidi "Leping"). Leping loetakse sõlmituks, kui Klient on aktsepteerinud
Pakkumise, registreerunud Teenuse kasutajaks, aktsepteerinud tingimused või alustanud Teenuse
kasutamist.
3.2. LKE võib keelduda Lepingu sõlmimisest, kui esineb õigustatud alus (nt krediidikontrolli negatiivne
tulemus või varasemate kohustuste rikkumine).
3.3. Lepingu juurde kuuluvad tingimused
3.3.1 Teenuste osutamisel ja kaupade müümisel lähtuvad pooled lisaks Üldtingimustele ka muudest
tingimustest:
3.3.2. Teenuse- ja/või kasutustingimustes on kirjeldatud konkreetse Teenuse tehnilised ja sisulised
parameetrid ning kasutamise kord.
3.3.3. Eeskirjas on kirjeldatud teatud teenuste rühma kuuluvate Teenuste osutamise ja kasutamise
üldtingimused.
3.3.4. Hinnakirjas on toodud Teenuste või kaupade tasumäärad, hinnapaketid, allahindlused ning
muud hinnastamistingimused.
3.4. Eeskiri, Teenusetingimused, Kasutustingimused ja muud tüüptingimused kehtivad juhul, kui
Klient kasutab Teenust või ostab kaupu, mille pakkumist vastavad tüüptingimused reguleerivad.
3.5. Kõik tingimused on kättesaadavad LKE veebilehel https://www.lke.eevõi eraldi kokkuleppel LKE esindaja kaudu.
3.6. Kui Lepingus ei ole sätestatud teisiti, sõlmitakse Teenuse kasutamiseks tähtajatu Leping.
Kokkulepitud tingimustel võib Klient sõlmida LKEga ka tähtajalise lepingu.
3.7. Kui kumbki Pooltest ei soovi lepingu sõlmimist kirjalikus vormis, võib sõlmida Lepinguid ka muul
viisil. Näiteks:
• Kliendi poolt Lepingu tingimuste või muudatuste (sh Tellimuse kinnituse)
aktsepteerimisega sidevahendi teel (sh e-Keskkonnas, veebichati, telefoni, e-posti,
SMS-i teel). Tahteavaldus, mille Klient on edastanud LKE-le eelnevalt teatavaks
tehtud e-posti aadressi vahendusel, omab õiguslikult siduvaid tagajärgi;
• seadmes (nt tahvelarvuti) elektroonilise allkirja andmisega;
• vaikimisi aktsepteerimisega juhul, kui Klient ei tagasta LKE poolt posti või e-posti
teel saadetud Lepingut või tellimuse kinnitust 15 kalendripäeva jooksul omapoolselt
allkirjastatuna ega esita vastava tähtaja jooksul kirja või e-kirja teel vastuväiteid
Lepingus või tellimuse kinnituses fikseeritu suhtes. Sellisel juhul loetakse Leping
Kliendi poolt vaikimisi aktsepteerituks ning sõlmituks Lepingus või tellimuse
kinnituses fikseeritud tingimustel. Asjaolule, et Kliendi tegevusetust käsitletakse
taolises olukorras Lepingu aktsepteerimisena, viidatakse kaaskirjas või muul
mõistlikul viisil;
4. Teenuse osutamine
4.1. LKE osutab Teenust vastavalt kehtivatele õigusaktidele ja heale tavale.
4.2. LKE ei garanteeri Teenuse katkestusteta toimimist, kui katkestused on põhjustatud kolmandatest
isikutest, vääramatust jõust, või Kliendi tegevusest.
4.3. Teenuse kättesaadavus võib olla piiratud geograafiliselt või tehnoloogiliselt.
5. Kliendi kohustused
5.1. Klient kohustub:
• esitama LKE-le tõesed ja ajakohased andmed;
• kasutama Teenust vastavalt seadustele ja headele kommetele;
• mitte kuritarvitama Teenust ega kahjustama LKE võrku.
5.2. Klient vastutab oma iseteeninduskontol toimunud tegevuse eest.
5.3. Seadmete kasutamise ja tagastamise tingimused
5.3.1. Kliendil on õigus Teenuste kasutamiseks vajalikud Seadmed või Kaup LKE poolt välja pakutud
tasu eest ja tingimustel välja osta või võtta enda kasutusse st rendile. Kliendil on õigus võtta
Seadmed tasu eest rendile vastava Lepingu/Üleandmise akti alusel. LKE Telekom võib anda
seadmed rendile soodustusega tähtajalise rendilepinguga, soodustus kehtib ainult tähtajalise lepingu
perioodi ajal.
5.3.2. Seadmed võivad Kliendile üle andmisel olla uued või kasutatud. Seadmed koos nende juurde
kuulavate juhendmaterjalide ja muu vajaliku dokumentatsiooniga (nende olemasolul) antakse
Kliendile üle vastava Akti alusel. Akti allkirjastamisega kinnitab Klient, et Seadmed on talle üle antud
ja talle on Teenuse osutamist alustatud v.a kui Lepingus märgitud Teenuse aktiveerimise kuupäev
erineb Akti allkirjastamise kuupäevast, loetakse et Teenuse alustamist on alustatud alates Lepingus
märgitud Teenuse aktiveerimise kuupäevast. Seadmed loetakse Kliendile üle antuks hetkest, mil
Klient saab Seadmete otsese valdusõiguse st alates hetkest, mil Klient on saanud Seadmete füüsilise
valduse (posti- või kullerteenuse kasutamise korral loetakse Seadmed Kliendile üle antuks vastavale
posti- või kullerteenuse osutajale Seadmete üleandmise hetkest alates). Seadmed antakse üle
Kliendile aktis sätestatud koguses, mahus, kvaliteediga jms tingimustel. Klient peab LKE-le teatama
üle antud Seadmete mittevastavusest Lepingu tingimustele viivitamatult, kuid mitte hiljem kui 2 (kahe)nädala jooksul peale sellise mittevastavuse avastamist. Kliendile müüdud Seadmetele kohaldub VÕS-s sätestatu.
5.3.3. Kliendile rendile st kasutusse antud Rendiseadmete või muu Kauba omandiõigus kuulub
rendiperioodi jooksul LKE-le, Kliendile kuulub valdusõigus v.a juhul kui Klient vastavad Seadmed või
Kauba välja ostab. Kliendil on õigus Seadmed või Kaup LKE poolt väljapakutud tasu eest
rendiperioodi jooksul, selle lõppemisel või Lepingu lõppemisel või lõpetamisel välja osta. LKE-l on
õigus teha Kliendile Seadme või Kauba väljaostu hinnapakkumine, mille aksepteerimisel ja
väljaostuhinna täielikul tasumisel on Kliendil võimalik saada Seadmete või muu Kauba omandiõigus,
sellisel juhul Kaup või Seadmed tagastamisele ei kuulu.
5.3.4. Klient on Seadmete osas kohustatud:
5.3.4.1. kasutamisel tagama vajalikud hoiutingimused Seadmete säilitamiseks, korrashoiuks,
kahjustuse vältimiseks (sh puhtus, temperatuur, niiskustase, aparaadi toitepinge stabiilsus, õhutatus,
elektertoide jms) ja tagama Seadmete sihtotstarbelise sh vastavatele juhenditele vastava kasutuse;
5.3.4.2. kasutamisel tagama toimivuse nõutud taseme (töökorras oleku) ja vältima turvariski tekkimise
ohtu sh takistama võimalikku ebaseaduslikku juurdepäässu Seadmetele;
5.3.4.3. kasutama Seadmeid heaperemehelikult vastavalt selle normaalsele kasutusele, järgides
kasutamisel vastava Seadme tehnilises dokumentatsioonis ja/või kasutusjuhendis ette nähtud
nõudeid ning tagama Seadmete nõuetekohase kasutamise, hooldamise ja säilimise omal kulul
selliselt, et on välistatud Seadme sattumine õigustamata isiku ebaseaduslikku valdusesse, vargus,
kaotsiminek, hävimine, kahjustumine ja/või rikkumine (sh mehaanilise vigastuse, niiskuse- või
vedelikukahjustuse, äikesekahjustuse ja/või muu samalaadse sündmuse tulemusel) alates Seadme
valduse Kliendile üleminekust kuni Seadme tagastamiseni LKE-le;
5.3.4.4. Seadmed, mis kuuluvad Lepingu lõppemisel või lõpetamisel tagastamisele tagastama LKE-le
seisundis ja samas komplektsuses, milles nad olid Kliendile üleandmise hetkel, võttes arvesse
normaalset kasutust ja kulumist (amortisatsiooni);
5.3.4.5. Seadmete seisundi halvenemisel üle normaalse kasutuse st kulumise astme ja kadumise,
varguse, rikke, puuduse või hävimise korral, mis on tingitud Kliendi tegevusest või tegevusetust või
asjaolust, mille eest Klient vastutab (sh mehaanilised vigastused, niiskuse- või vedelikukahjustus,
äikesekahjustus) on Klient kohustatud LKE nõudmisel tasuma mõistliku hüvitise vastavalt tekkinud
kahju ulatusele, mh tasuma remonditasu vastavalt Hinnakirjale või Seadmete väljaostuhinna vastavalt
esitatud Arvele ja/või hüvitama muu kahju;
5.3.5. Kliendil on Seadmete osas õigus:
saada Seadmed vastavalt kokkulepitud tingimustele ja sõlmitud Lepingule enda kasutusse
tähtajaliselt või tähtajatult koos vajaliku dokumentatsiooniga (vajalikud kasutusjuhendid jms) või
omandada Seade selle väljaostu korral tasudes kogu Seadme väljaostuhinna;
5.3.6. saada Seadmele garantii Seadme tootja poolt pakutud tingimustel ja korras, juhul kui tootja
vastavat garantiid pakub.
5.3.7. Seadme osalise või täieliku hävimise riisiko läheb Kliendile üle Seadme üleandmisel vastava
Akti alusel hetkest, mil Klient saab füüsiliselt Seadme enda valdusesse. Klient vastutab Seadme eest
kasutus-/rendiperioodi jooksul sarnaselt omanikuga sh Kliendil on õigus Seade ebaseaduslikust
valdusest välja nõuda
5.3.8. Kliendi soovil ja kulul teostab LKE müügipakkumise alusel ostetud või Lepingu alusel Kliendi
kasutusse antud Seadme paigaldamistööd, sellisel juhul kohustub Klient tasuma Paigaldustasu.
5.3.9. Seadme kadumine, vargus, hävimine või muu kahjustumine ei vabasta Klienti, kes on sõlminud
Lepingu, Lepingus sätestatud kohustuste täielikust ja kohasest täitmisest.
5.3.10. Lepingu ennetähtaegsel ülesütlemisel või lõppemisel või Lepingust taganemisel tuleb Kliendil
talle Lepingu ja/või Akti alusel üle antud ja tagastamisele kuuluvad Seadmed sh Rendiseadmed omal
kulul tagastada LKE-le v.a kui Klient soovib kehtiva Lepingu jätkamist sh jätkab Seadmete kasutamist
ja Leping muutub tähtajatuks või juhul kui Klient on Seadmed välja ostnud. Seadmed kuuluvad
Lepingu lõppemise korral sh ülesütlemise korral tagastamisele hiljemalt 5 (viie) Tööpäeva jooksul
alates Teenuse osutamise lõpetamisest.
5.3.11. Klient kohustub Seadmed tagastama LKE-le, saades vastavad juhised klienditeeninduselt.
Klient võib tellida LKElt teeuse Seadmete tagastamiseks ja/või demonteerimiseks tasudes visiidi eest
Hinnakirja alusel. Seadme tagastamise kulud kohustub Klient kandma vastavalt Kliendi valitud
teenusepakkuja (nt. postiteenus, kuller jms) hinnakirjale.
5.3.12. Seadme tagastamisega viivitamisel kohustub Klient maksma Seadme kasutus-, renditasu LKE
poolt esitatava Arve alusel. Klient kohustub maksma Seadme kasutus-,renditasu kuni Seadme
tagastamiseni LKE-le. Kliendi kasutusse antud Seadmeid arveldatakse rendipäeva põhiliselt st
Seadmete tagastamisega viiivitamisel kohustub Klient maksma Seadmete renditasu ulatuses, mis on
võrdne Seadmete Hinnakirjajärgse ühe päeva renditasuga iga viivitatud päeva eest st päevade arvu
ulatuses, mis ületab Seadmete tagastamise tähtaega nii Lepingu lõppemise, ülesütlemise kui
taganemise korral kuni Seadmete tagastamiseni LKE-le. Kui Klient ei ole tagastanud tagastamisele
kuuluvat Seadet 2 (kahe) kuu jooksul Teenuse osutamise lõppemisest, loetakse, et LKE on kaotanud
viivituse tõttu huvi Seadme tagastamise vastu. Taolisel juhul on LKE-l õigus loobuda Seadme
tagastamise nõudest ja nõuda Kliendilt Seadme tagastamise asemel kahjuhüvitist Hinnakirjas
sätestatud suuruses, milleks on üldjuhul Seadme väljaostuhinna suurus.
5.3.13. Klient vastutab tagastamisele kuuluva vara, Seadmete või Kauba väärtuse vähenemise eest,
mis on tingitud mittenõuetekohasest kasutamisest ja käitlemisest vastavalt Lepingule ja Tingimustele,
juhenditele, mh vastutab Klient õigustamata isikute poolt põhjustatud LKEvara, Kauba või Seadmete
väärkasutuse ja väärtuse vähenemise eest ja muude asjaolude eest, mis on seotud ebaõige
käitlemisega Kliendi poolt. Juhul kui on alust arvata, et vara, Seadmete või Kauba kahjustused on
tekkinud Kliendi väärkasutusest või asjaolu tõttu, mille eest Klient vastutab, on LKE-l õigus tellida
ekspertiis ja nõuda ühekordset Tasu vastava asjaolu kinnitamiseks. Kui ekspertiisitulemustest selgub,
et vastavad kahjustused või väärkasutus on tekkinud Kliendi tegevuse tulemusena või asjaolu tõttu,
mille eest Klient vastutab sh nt Kliendi vale kasutuse tõttu või seetõttu, et Klient on lubanud Seadet
või muud Kliendi kasutusse antud Kaupa kasutada selleks õigustamata isikutel või on põhjustanud
selle sattumise õigustamata isikute kasutusse, kohustub klient hüvitama nii ekspertiisi- kui kahjustatud
Seadme, vara või Kauba remonikulud või tasuma vastava väljaostuhinna kahjustunud Seadme,
Kauba või vara asendamiseks vastava Arve alusel. LKE-l on õigus nõuda Kliendil puuduste
kõrvaldamist sh puuduolevate Seadme osade tagastamist või vastavate osade maksumuse
hüvitamist.
5.3.14. LKE-l on õigus nõuda Seadme osas kahjuhüvitist ka juhul, kui Klient ei ole võimaldanud LKE
esindajal kirjalikule või kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis esitatud nõudele vaatamata viia
kahel või enamal korral läbi Seadme hooldus- või parandustöid või ei ole täitnud kahel või enamal
korral Seadme ettenäitamise nõuet ning mille tõttu on LKE-l põhjust arvata, et Kliendile kasutamiseks
antud Seade on hävinud, kadunud, varastatud või muul põhjusel kasutuskõlbmatuks muutunud.
6. Tasud ja arveldus
6.1. Teenuse eest tasumine toimub vastavalt hinnakirjale või Lepingus kokkulepitud tingimustele.
6.2. Arved esitatakse elektrooniliselt ja need loetakse kätteantuks saatmise hetkel e-posti aadressile,
mille Klient on esitanud.
6.3. Viivise määr tasumata summalt on 0,05% päevas, kuid mitte rohkem kui seadusega sätestatud
maksimaalne määr (24% aastas).
7. Lepingust taganemine, peatamine ja lõpetamine
7.1. Klient võib Lepingust taganeda 14 päeva jooksul, kui Teenust pole veel kasutatud.
7.2. Klient võib lepingu igal ajal lõpetada, teatades sellest LKE-le vähemalt 30 päeva ette, välja
arvatud tähtajaliste lepingute puhul.
7.3. LKE võib lepingu peatada või lõpetada etteteatamisega, kui Klient rikub oluliselt Üldtingimusi või
seadusi.
7.4. Leping lõpeb automaatselt, kui LKE lõpetab vastava Teenuse pakkumise.
8. Vastutus
8.1. LKE ei vastuta kahju eest, mis on tekkinud Teenuse katkestuste, piirangute või viivituste tõttu,
välja arvatud juhul, kui see tuleneb LKE tahtlikust või raskest hooletusest.
8.2. Kliendi vastutus piirdub tema põhjustatud otsese kahjuga.
8.3. LKE ei vastuta kaudse kahju, saamata jäänud tulu ega andmete kadumise eest.
9. Isikuandmete töötlemine
9.1. LKE töötleb Kliendi isikuandmeid vastavalt kehtivatele andmekaitsenõuetele.
9.2. Täpsem info andmetöötluse kohta on kättesaadav veebilehel https://www.lke.ee/.10. Teavitamine ja kontakt
10.1. LKE kontaktandmed:
E-post: info@lke.ee
Veebileht: https://www.lke.ee
10.2. Teated loetakse Kliendile kättetoimetatuks, kui need on saadetud Kliendi poolt esitatud e-posti
aadressile.
11. Muud tingimused
11.1. LKE võib Üldtingimusi muuta, teavitades sellest Klienti vähemalt 30 päeva ette.
11.2. Kliendi vaikimisi jätkamine pärast muudatuste jõustumist loetakse nõusolekuks.
11.3. Käesolevatele tingimustele kohaldatakse Eesti Vabariigi seadusi.
11.4. Vaidlused lahendatakse esmalt läbirääkimiste teel, kokkuleppe mittesaavutamisel Harju
Maakohtus.
Lae alla